Pogoda za oknem nie zachęca jeszcze do aktywności na świeżym powietrzu. Z drugiej strony uczęszczanie na aerobik, basen czy na inne zajęcia sportowe bywa czasochłonne i drogie. A może nie lubisz ćwiczyć w tłoku, zaduchu i ciągle będąc na widoku innych bywalców siłowni. Jednak bez problemu możesz być aktywnym i nabierać formy w domowym zaciszu. Stwórz swój osobisty kącik zdrowia i fitnessu, gdzie będziesz dbać zarówno o kondycję, jak i o sylwetkę. Nie musisz także poświęcać na to ogromnej ilości przestrzeni – odpowiednio dobrany sprzęt schowasz nawet w szafie.

 

Mata

Zacznijmy od podstaw. Wiele skutecznych ćwiczeń, jak na przykład popularne ‘brzuszki’, wykonuje się na leżąco. Innym przykładem jest joga, gdzie zależnie od przybieranej pozycji siedzisz, leżysz albo stoisz. Do wszystkich takich ćwiczeń potrzebne jest Ci odpowiednie miejsce.  Jasne, że masz możliwość rozłożenia zwykłego koca, ale przy niektórych rodzajach podłogi czy ćwiczeń może to być wręcz niebezpieczne. Specjalnie do tego stworzona mata treningowa zadba zarówno o twój komfort, jak i bezpieczeństwo w trakcie fizycznej aktywności na podłodze.

Skakanka

To sprzęt, który bez problemu schowasz do torby, większej kieszeni, a już na pewno do garderoby. Pomimo niewielkich rozmiarów, jest niezwykle skuteczny – szczególnie w treningu kardio. Skakanie na skakance to część treningu wytrzymałościowego, więc potrzebne jest dużo dyscypliny i samozaparcia. Ponadto, pozytywne rezultaty osiągniesz w niesamowitym tempie. Idealna propozycja dla wszystkich, którzy chcieliby zrzucić trochę wagi. Na początek wystarczy kilka tur po 3 minuty skakania z 1 minutą przerwy przed następną turą. Z czasem, możesz zwiększać ilość powtórzeń i zobaczyć, jak bardzo poprawi się twoja kondycja.

Hantle

Chyba najbardziej rozpoznawany i popularny sprzęt do ćwiczenia w domu. Hantle nie zajmują dużo miejsca, a wpływają na rozwój praktycznie wszystkich części ciała. W większości sklepy sportowe online oferują szeroki zakres ciężaru , od najlżejszych do kilkukilogramowych. Łatwo dostosujesz je do swoich możliwości, zaczynając np. od 0,5 kg. Po pewnym czasie możesz dość nawet do 5 kg. Jeśli chcesz postawić na długotrwałe użytkowanie, możesz się zdecydować na regulowane hantle, która dają Ci możliwość zmniejszania lub zwiększania wagi za każdym użyciem. Jeśli skupiasz się na treningu siłowym, będziesz używał hantli o większej wadze, w porównaniu z ćwiczeniami ogólnorozwojowymi.

Stepper

Szybkie spalanie tkanki tłuszczowej i kompaktowe rozmiary w jednym. Stepper jest idealnym sprzętem treningowym. Wpływa na wszystkie części ciała, szczególnie kształtując mięśnie pośladków, ud i łydek. Wygląda to tak, jakby wchodziło się po schodach, ale stoi się w miejscu. Możesz również dopasować, jaki rodzaj sprzętu potrzebujesz. Wyróżnia się steppery proste, skrętne (angażują większą ilość mięśni), z linkami do treningu pleców oraz z drążkiem dla ułatwienia ćwiczeń i mniejszego obciążenia nóg. Podczas wyboru odpowiedniego modelu weź pod uwagę, na rozwoju jakich mięśni Ci zależy i ile będzie poświęcał na to czasu. Do krótkich sesji wystarczy stepper prosty. Urządzenie nie nadwyręża stawów, więc może być stosowane również przez młodsze i starsze osoby.

 

Piłka gimnastyczna

Inaczej nazywana Body ball, świetnie nada się do różnych ćwiczeń typu fitness, jak i do treningu typu pilates. Dla niektórych gimnastyka z piłką może być mało poważna czy atrakcyjna, ale efekty mówią same za siebie. Aktywność fizyczna z tego rodzaju piłką mobilizuje do pracy mięśnie brzucha, pośladków, ud oraz bardzo pozytywnie wpływa na rozciągnięcie pleców. Polecić ją można również dla najmłodszych, ponieważ nie tylko pomaga poprawić kondycję, ale i sprawia dużo radości. Świetnie nada się do wykonywania brzuszków, rozciągania grzbietu czy ćwiczeń wpływających na ogólny rozwój fizyczny.

Dzięki takim sprzętom zadbasz o siebie i o Twoje zdrowie. I to na nawet małym metrażu! Nie musisz składać skomplikowanych urządzeń, ani wydawać niebotycznych sum. Wszystkie przedstawione wyżej sprzęty łatwo zmieścisz do szafy lub innego zakamarka. W końcu zawsze można znaleźć trochę czasu i miejsca na trening.